1200 kcal Kostplan – Gratis kostplan til travle kvinder

Share on Facebook110Share on Google+1Pin on Pinterest20Tweet about this on Twitter

~ 100% gratis at bruge
~ Altid tilgængelig via din computer, tablet eller smartphone
~ Hurtigt, nemt og effektivt: ingen vejning og ingen kalorietælling, vi laver alt forarbejdet for dig
~ Bestem selv din mad: vi stiller forskellige måltidsforslag til rådighed, og så vælger du selv, hvad du vil (eller ikke vil) spise.




1200 kcal Kostplan – så enkelt er det

Klik på et måltid og vælg selv hvad du vil spise1200kcalkostplan_blonde
Morgenmad 300 kcal
Frokost 300 kcal
Aftensmad 300 kcal
Mellemmåltid 100 kcal x 3
Drikkevarer 0 kcal
Lækkersulten 100 kcal

 

1200 kcal Kostplan – spørgsmål & svar

Er det sundt at følge 1200 kcal Kostplan?
CR (Calorie Restriction / kalorie restriktion) er et hot emne blandt forskere, da det i utallige forsøg har vist sig, at CR sænker aldringsprocessen, forebygger livsstilsygdomme (som fx diabetes og cancer), og generelt forlænger levetiden.
Men: det er selvfølgelig kun så sundt, som du selv gør det til. Jo færre kalorier du indtager, desto vigtigere er det at spise sunde fødevarer, så du får nok næringsstoffer.
Du kan desuden supplere med kosttilskud, hvis du vil være på den sikre side. Vi anbefaler, Omnimin Pure (multivitamin) og D-Sun (d3-vitamin) fra Biosym. Følg dosis på emballagen. Begge dele kan bl.a. købes her

 

Hvor hurtigt kan jeg tabe mig med 1200 kcal Kostplan?
Det er umuligt at svare på. Både din nuværende vægt, dit motions-niveau, din hormonbalance osv. har indflydelse på, hvor hurtigt du kan tabe dig. Langt de fleste kvinder vil dog tabe sig forholdsvis hurtigt med 1200 kcal om dagen.
Generelt er det sådan, at jo mere du vejer, desto hurtigere taber du dig. Det betyder til gengæld også, at jo tættere du kommer på din idealvægt, desto langsommere går det med vægttabet. Så husk det, når du nærmer dig målet, og måske har lyst til at give op!

 

Kan jeg risikere, at min forbrænding ‘går i stå’ med 1200 kcal Kostplan?
Nej, det er en myte! Det er fysisk umuligt, at din forbrænding ‘går i stå’. Din krop vil altid bruge et minimum af kalorier på at trække vejret, fordøje mad, danne varme, vedligeholde muskler, lave nye celler osv.
Det, du til gengæld vil opleve, er, at jo mindre fedtdepoter og jo mindre muskelmasse du får, desto lavere bliver din daglige forbrænding. Netop derfor kan det være en fordel at kombinere dit vægttab med muskelopbyggende træning, så du undgår yoyo-effekten, hvor du efter dit vægttab har mindre muskelmasse, og derfor lettere tager på igen.

 

Kommer jeg ikke bare til at tage det hele på igen, når jeg er færdig med 1200 kcal Kostplan?
Når du har nået din idealvægt, kan du naturligvis ikke bare gå tilbage til de spisevaner, som gjorde dig overvægtig i første omgang. Som slank, har du helt naturligt en lavere forbrænding, end du har som overvægtig, og derfor skal du spise derefter, hvis du ikke vil være overvægtig igen.
Når du har nået din idealvægt, kan det være en god idé at hæve kalorie-indtaget stille og roligt over flere uger, indtil du finder det kalorie-niveau, som passer til dit nye, slanke jeg. På den måde undgår du, at falde direkte tilbage i gamle vaner eller ’spise løs’ i ren glæde over, at du har nået dit mål.

 

Jeg er faldet i, og har spist en masse, jeg ikke skulle, hvad gør jeg?
Du starter ganske enkelt, hvor du slap. Uden stress, skam, skyld og dårlig samvittighed. Samtidig kan du prøve at tænke over, hvad der gik forud for dit tilbagefald? Tilbagefald handler egentlig ikke om mad eller søde sager, men om alt det der foregår i dit liv. Er der noget du er ked af, sur over, stresset over eller længes efter?

 

Jeg vil gerne have en ugentlig ‘fridag’ fra 1200 kcal Kostplan, er det muligt?
Det bestemmer du naturligvis selv, men det er bestemt ikke noget, vi vil anbefale. En enkelt dag om ugen hvor du spiser, hvad du vil, kan vælte hele kalorie-regnskabet, så du enten slet ikke taber dig, taber dig ekstremt langsomt eller måske ligefrem tager på.
Her er et eksempel på en ‘fridag’, og hvor hurtigt det rent faktisk kan løbe op:
Morgenmad:
Et rundstykke fra bageren med et almindeligt lag smør + et mellemstort stykke wienerbrød + et glas kakaoletmælk indeholder ca. 674 kcal
Frokost:
En skive rugbrød med makrel i tomat og mayo + en skive rugbrød med æg, mayo og rejer + et glas vand indeholder ca. 608 kcal
Aftensmad:
½ pizza fra pizzaria + et glas rødvin indeholder ca. 794 kcal
Aftenhygge:
½ plade Marabou Appelsin Krokant, 10 stykker Matador Mix og en halv liter cola indeholder ca. 913 kcal
I ALT: 2989 kcal
I stedet for ‘fridage’ vil vi anbefale, at du bruger sektionen lækkersulten 100 kcal, så du kan tilfredsstille din lækkersult uden at ødelægge dit vægttab.

 

Jeg er gravid eller jeg ammer, kan jeg bruge 1200 kcal Kostplan?
Nej, det vil vi på det kraftigste fraråde! 1200 kcal om dagen er slet ikke nok, hvis der skal være nok næring til dit barn. Vent, til du er helt færdig med at amme.

 

Jeg lider af [indsæt selv sygdom], kan jeg bruge 1200 kcal Kostplan?
Det er kun din læge/behandler, der kan svare på dette spørgsmål. Vi anbefaler, at du altid konsulterer din læge, før du starter på et nyt kostprogram.

 

Jeg dyrker meget motion, kan jeg bruge 1200 kcal Kostplan?
Måske, men du skal lytte til din krop. Hvis du ikke har nok energi til din træning og/eller du mister muskelmasse, skal du supplere med nogle ekstra mellemmåltider på de dage, hvor du dyrker motion. Du kan også bruge vores søster-side Fitness Kostplan i stedet, som er lavet specielt til dig, der ønsker at opnå eller vedligeholde ‘fitness-looket’.

 

OK! Jeg er klar til at komme i gang!

Klik på et måltid og vælg selv hvad du vil spise
1200kcalkostplan_blondeMorgenmad 300 kcal
Frokost 300 kcal
Aftensmad 300 kcal
Mellemmåltid 100 kcal x 3
Drikkevarer 0 kcal




banner